ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 10
https://pbskids.org/arthur/games/planet-pal
https://www.abcya.com/games/shape_patterns
https://toytheater.com/shape-pattern
https://apps.mathlearningcenter.org/number-frames/
Το εφαρμογίδιο είναι ένα ανοιχτό περιβάλλον μέσα στο οποίο τα μπορούν
να αναπαραστήσουν αριθμούς με αντικείμενα και να υπολογίσουν τον αριθμό των
αντικειμένων αξιοποιώντας το πλέγμα του 5
https://www.topmarks.co.uk/learning-to-count/teddy-numbers
Από την αρχική σελίδα επιλέγουμε “Numbers up to 5”. Τα παιδιά δίνουν στο
αρκουδάκι τον αριθμό των γλυκών που αναγράφεται στο πάνω μέρος της οθόνης.
https://www.topmarks.co.uk/learning-to-count/gingerbread-man-game
Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα για αναπαράσταση, αντιστοίχιση και
σειροθέτηση αριθμών. Από την αρχική οθόνη επιλέγουμε είδος δραστηριότητας και
τους αριθμούς «1 to 5»
https://www.topmarks.co.uk/learning-to-count/underwater-counting
Από την αρχική οθόνη επιλέγουμε «Counting up to 5”. Τα παιδιά μετρούν τον αριθμό
των θαλασσινών που εμφανίζονται στην οθόνη και επιλέγουν τον αντίστοιχο αριθμό
από τη στήλη στα αριστερά.
https://www.topmarks.co.uk/learning-to-count/teddy-numbers
Από την αρχική σελίδα επιλέγουμε “Numbers up to 10”. Τα παιδιά δίνουν στο
αρκουδάκι τον αριθμό των γλυκών που αναγράφεται στο πάνω μέρος της οθόνης.
https://www.topmarks.co.uk/learning-to-count/underwater-counting
Από την αρχική οθόνη επιλέγουμε «Counting up to 10”. Τα παιδιά μετρούν τον
αριθμό των θαλασσινών που εμφανίζονται στην οθόνη και επιλέγουν τον αντίστοιχο
αριθμό από τη στήλη στα αριστερά.
https://www.topmarks.co.uk/learning-to-count/gingerbread-man-game
Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα για αναπαράσταση, αντιστοίχιση και
σειροθέτηση αριθμών. Από την αρχική οθόνη επιλέγουμε είδος δραστηριότητας και
τους αριθμούς «6 to 10» ή «1 to 10».
https://www.topmarks.co.uk/learning-to-count/ladybird-spots
Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα για αναπαράσταση, αντιστοίχιση και
σειροθέτηση αριθμών. Από την αρχική οθόνη επιλέγουμε είδος δραστηριότητας και
τους αριθμούς «6 to 10» ή «1 to 10»
https://www.mathplayground.com/ASB_Koala_Karts.html
Από την αρχική οθόνη, τα παιδιά επιλέγουν παίκτη. Για να κερδίσει ο παίκτης τους
τον αγώνα, πρέπει να επιλέγουν γρήγορα τον αριθμό που παρουσιάζεται στο πλέγμα.
https://apps.mathlearningcenter.org/pattern-shapes/
Τα παιδιά μπορούν να κατασκευάσουν σύνθετα σχήματα, χρησιμοποιώντας τα
σχήματα μοτίβου.
https://www.abcya.com/games/tangrams
Τα παιδιά κατασκευάζουν σχήματα, χρησιμοποιώντας σχήματα μικρότερου
μεγέθους. Υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας (εύκολο, μέτριο, δύσκολο).
https://www.mathplayground.com/tangrams.html
Τα παιδιά καλούνται να κατασκευάσουν ένα δοσμένο σχήμα, χρησιμοπιώντας μόνο
4 σχήματα μικρότερου μεγέθους.
https://apps.mathlearningcenter.org/geoboard/
Τα παιδιά μπορούν να αξιοποιήσουν το εφαρμογίδιο, για να κατασκευάσουν
δισδιάστατα σχήματα στο βελονοπίνακα. Υπάρχει επιλογή για τετράγωνο
βελονοπίνακα, ορθογώνιο ή κυκλικό.
https://toytheater.com/geoboard/
Τα παιδιά μπορούν να αξιοποιήσουν το εφαρμογίδιο, για να κατασκευάσουν
δισδιάστατα σχήματα στο βελονοπίνακα.
https://www.ictgames.com/mobilePage/shiftingShapes/index.html
Τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν το σχήμα που κρύβεται σε κάθε περίπτωση.
• Σύροντας τον φακό σε διάφορες θέσεις της οθόνης, αποκαλύπτονται
διαφορετικά μέρη του σχήματος.
• Μετακινώντας το τετράγωνο που βρίσκεται στα αριστερά της οθόνης πάνω-
κάτω, αυξάνεται το μέγεθος της εικόνας του φακού.
• Πατώντας στο μάτι, αποκαλύπτεται ολόκληρο το σχήμα και η ονομασία του.
• Πατώντας «next», εμφανίζεται ένα καινούριο σχήμα.
https://www.splashlearn.com/geometry-games
Τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν δισδιάστατα σχήματα.
https://toytheater.com/shape-fall/
Το εφαρμογίδιο παρουσιαζει ένα παιχνίδι με σχήματα. Τα παιδιά καλούνται να
μεταφέρουν σχήματα, ώστε 3 ίδια σχήματα να τοποθετηθούν σε σειρά, το ένα δίπλα
από το άλλο, είτε οριζόντια είτε κατακόρυφα.
https://www.abcya.com/games/shapes_geometry_game
Τα παιδιά καλούνται να μεταφέρουν σχήματα που εμφανίζονται στο κάτω μέρο της
οθόνης στην ορθή θέση, ώστε να σχηματιστεί ένα δοσμένο σχήμα.
https://www.mathgames.com/skill/1.1-identify-shapes-i
Τα παιδιά επιλέγουν το κατάλληλο σχήμα, σύμφωνα με την οδηγία που τους δίνεται (αγγλικά)
https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/maths/games/sygkrisi-ektimisi%20posotiton%20(CD)/html5.html
Σύγκριση - Εκτίμηση ποσοτήτων
https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/maths/games/arithmoi-1-5%20(CD)/html5.html
Οι αριθμοί από 1 - 5
https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/maths/games/arithmoi-1-2-3%20(CD)/html5.html
Οι αριθμοί 1 - 2 - 3
https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/maths/games/arithmoi-0-4-5%20(CD)/html5.html
Οι αριθμοί 0 - 4 - 5
https://users.sch.gr/pkotsis/4p/a-taxi/maths/games/grafi-arithmwn%20(CD)/index.html
Γραφή αριθμών
(περισσότερα διαδραστικά παιχνίδια στο https://www.stintaxi.com/)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ
https://www.softschools.com/countaddg.jsp
Τα παιδιά επιλέγουν το άθροισμα που αντιστοιχεί στη μαθηματική πρόταση
πρόσθεσης που παρουσιάζεται. Η εικόνα τους βοηθά να υπολογίσουν το άθροισμα.
http://illuminations.nctm.org/ActivityDetail.aspx?ID=74
Τα παιδιά αναπαριστούν στο πρώτο πλαίσιο τον ένα προσθετέο και στο
δεύτερο πλαίσιο τον άλλο προσθετέο. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας ένα
ή δύο πλαίσια του 5 παρουσιάζουν την πρόσθεση των δύο αριθμών και
υπολογίζουν το άθροισμα.
https://www.topmarks.co.uk/addition/addition-to-10
Τα παιδιά επιλέγουν το άθροισμα που αντιστοιχεί στη μαθηματική πρόταση
πρόσθεσης που παρουσιάζεται. Η εικόνα τους βοηθά να υπολογίσουν το
άθροισμα.
https://www.splashlearn.com/addition-games-for-1st-graders
Τα παιδιά επιλέγουν το άθροισμα, με βάση την εικόνα που τους δίνεται. (χρειάζεται δωρεάν εγγραφή)
https://www.topmarks.co.uk/subtraction/subtraction-to-10
Τα παιδιά επιλέγουν το διαφορά που αντιστοιχεί στη μαθηματική πρόταση
αφαίρεσης που παρουσιάζεται. Η εικόνα τους βοηθά να υπολογίσουν το
άθροισμα.
https://www.splashlearn.com/addition-games-for-1st-graders?topics=subtraction
Τα παιδιά επιλέγουν τη μαθηματική πρόταση αφαίρεσης που ταιριάζει με την
εικόνα (χρειάζεται δωρεάν εγγραφή).
ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 10
http://www.topmarks.co.uk/Flash.aspx?f=WaystoMake
Τα παιδιά επιλέγουν τον αριθμό που θα διαμοιραστεί. Οι μαθητές πρέπει να
κατανείμουν τα αρκουδάκια στα δύο σπίτια.
http://www.ictgames.com/save_the_whale_v4.html
Τα παιδιά επιλέγουν το κομμάτι του σωλήνα με το κατάλληλο μήκος έτσι ώστε μαζί
με το αρχικό κομμάτι σωλήνα να έχουν άθροισμα 10.
https://www.topmarks.co.uk/addition/robot-addition
Από την αρχική οθόνη, τα παιδιά επιλέγουν την πρόσθεση μέχρι το 10. Στη συνέχεια,
ταιριάζουν τη μαθηματική πρόταση σε κάθε ρομπότ με το κατάλληλο άθροισμα.
https://www.arcademics.com/games/alien
Τα παιδιά επιλέγουν τη μαθηματική πρόταση που έχει ως απάντηση το άθροισμα
που τους δίνεται.
https://www.topmarks.co.uk/addition/addition-to-10
Τα παιδιά επιλέγουν το ορθό άθροισμα για τη μαθηματική πρόταση πρόσθεσης που
τους δίνεται. Όταν επιλεγεί το ορθό άθροισμα, το εφαρμογίδιο αναπαριστά το
άθροισμα στην αριθμητική γραμμή.
https://www.sheppardsoftware.com/math/addition/fruit-splat-game/
Οι μαθητές από την αρχική οθόνη επιλέγουν το Level 1 για να εργαστούν με αριθμούς
μέχρι το 10. Στη συνέχεια, επιλέγουν το φρούτο που έχει το άθροισμα της
μαθηματικής πρότασης πρόσθεσης που τους δίνεται.
http://www.ictgames.com/mobilePage/balloon/index.html
Από την αρχική οθόνη, τα παιδιά επιλέγουν το Level 1. Στη συνέχεια επιλέγουν την
ορθό άθροισμα των τριών προσθετέων που τους δίνονται στα αερόστατα.
https://www.topmarks.co.uk/subtraction/subtraction-to-10
Τα παιδιά επιλέγουν τη σωστή διαφορά για τη μαθηματική πρόταση αφαίρεσης που
τους δίνεται. Όταν επιλεγεί η σωστή διαφορά, το εφαρμογίδιο την αναπαριστά στην
αριθμητική γραμμή.
https://www.topmarks.co.uk/maths-games/subtraction-grids
Από την αρχική οθόνη επιλέγουν να εργαστούν με αριθμούς μέχρι το 10. Τα παιδιά
επιλέγουν τον αριθμό που λείπει (μειωτέος ή αφαιρετέος) στις μαθηματικής προτάσεις
αφαίρεσης που τους δίνονται.
https://www.arcademics.com/games/mission
Τα παιδιά επιλέγουν τη μαθηματική πρόταση που έχει ως απάντηση τη διαφορά
που τους δίνεται.
http://www.ictgames.com/mobilePage/handyCounters/index.html
Τα παιδιά μπορούν να αξιοποιήσουν το εφαρμογίδιο είτε για τον υπολογισμό του
προσθετέου σε καταστάσεις συμπληρωματικής πρόσθεσης είτε για τον υπολογισμό
της διαφοράς. Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα τα παιδιά να αλλάξουν τον
συνολικό αριθμό των βόλων
http://mathszone.net/mw/number/NumberBalance/NumberBalanceGame/index.html
Τα παιδιά τοποθετούν τα βαρίδια στους κατάλληλους αριθμούς στο μαθηματικό
ζυγό, ώστε να υπολογίσουν το άθροισμα (Level 1), τον άγνωστο προσθετέο σε
μαθηματικές προτάσεις πρόσθεσης (Level 2) ή τον άγνωστο προσθετέο σε ισότητες
(Level 3).
http://www.explorelearning.com/index.cfm?method=cResource.dspView&ResourceID=1022
Πατώντας στα εικονίδια «Add» και «Subtract» ο βάτραχος κινείται στην αριθμητική
γραμμή με στόχο να πιάσει τις μύγες. Με το «Jump size» καθορίζεται το μέγεθος
του βήματος που θα κάνει ο βάτραχος. Πατώντας στο εικονίδιο «Add fly»
εμφανίζονται μύγες στην αριθμητική γραμμή.
ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 100
https://www.mathlearningcenter.org/resources/apps/number-pieces
Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα για αναπαράσταση
οποιουδήποτε αριθμού μέχρι το 1000, καθώς και αναπαράσταση της
ανταλλαγής 1 εκατοντάδας με 10 δεκάδες και 1 δεκάδας με 10
μονάδες.